lördag 9 januari 2016

Walden av Henry David Thoreau hos Åsa 28 apr 2015

Bildresultat för walden bokusMalin 1: Fruktansvärt - jag vet att ni gör fel. Helt ointresserad. Mycket irriterad att mamman tvättar kläder. Tungt, mångordigt språk.
Solveig 4: Störde sig på att racka ner på hårt arbetande människor. Har dock en poäng. Sätter i en kontext. Jag tror dock att många människor kan tycka den är tung.
Karin 3: Det är inte min bok - inget för mig. Tråkigt läsning - ointressant.
Ulrika 3: Trögt. Lockade inte - kom till saken. Efter diskussionen kommer jag att läsa den. Intressant att den har levt så länge.
Fia: Uppväxt i naturivrande miljö/familj. Kunde inte förmå sig att läsa den. Försökte offra 3 timmar på flyget, men misslyckades. Efter diskussionen kommer nog att läsa valda delar av den.
Åsa 2: Hade höga förväntningar - trodde jag skulle bli frälst. Men så blev det inte. Gillar inte att bli pådyvlad åsikter. Blev bättre efter ett tag. Han har dock en poäng, vilket höjer betyget. Men hur har den kunnat överleva 150 år när den är så dålig?

Medelbetyg: 2,6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.